Založ si blog

GDPR a databázy zákazníkov

Základom každej firmy sú obchodné informácie. Sú to kontakty na zákazníkov. Preto sa každá firma snaží budovať si databázu zákazníkov a tiež potenciálnych zákazníkov. Robia to rôznymi spôsobmi. Buď dáta stiahnú z internetu a teda ich získavajú bez vedomia dotknutých osôb. Porušujú tým GDPR, spracúvajú osobné údaje nezákonne. Iné, získavajú kontakty legálne. Od firiem si vyžiadajú súhlas, e-mailom alebo často aj telefonicky. Osobné údaje spracúvajú v súlade s GDPR. Ak začínate, môžete si databázu zákazníkov kúpiť. Niektoré firmy Vám ju ochotne predajú. Tu však môžu nastať problémy. Kontakty v databáze môžu byť neaktuálne a pri veľkej chybovosti budete vyhodnotený ako spamista. Vaše e-maily budú končiť v spamovom koši a zákazníci si ich neprečítajú. Ďalší problém kúpenej databázy sa týka  GDPR. Súhlas so spracúvaním osobných údajov získala (alebo aj nezískala) firma, ktorá Vám predala databázu. Ak by ste kúpili databázu, Vy by ste nemali súhlas na spracúvanie osobných údajov a porušovali by ste GDPR. Firma mohla by urobiť fintu a predala by Vám databázu bez osobných údajov. Ich databáza by obsahovala len všeobecné e-mailové adresy, napr. info@firmaxyz.sk, obchod@firmaxyz.sk, etc., etc.. Ak by sa vyskytla e-mailová adresa meno.priezvisko@firmaxyz.sk, mali by ste problém. Ďalší problém by nastal, ak by sa v databáze vyskytla aj SZČO, t.j. živnostník. Jeho obchodné meno je tvorené jeho menom, priezviskom a názvom, napr. Jozef Mrkvička Predaj zeleniny. To už je osobný údaj. Nemuseli by ste poslať ani jeden e-mail a porušili by ste GDPR. Stačí, ak by ste takúto databázu len prezerali. Aj prezeranie osobných údajov sa chápe ako spracúvanie osobných údajov. Preto je najlepšie budovať si vlastnú databázu zákazníkov. So zákazníkov, ktorí už u Vás urobili nákup a pre získanie nových kontaktov môžete použiť napr. tzv. magnet. Ponúkať môžete rôzne produkty, fyzické alebo elektronické, napr. rôzne návody, nápady vo forme elektronických kníh (e-booky), fotografie, software, etc., etc.. Ponúkať ich budete „zadarmo“. Tak to odporúčajú marketingoví guruovia. Budúci zákazníci Vám síce nezaplatia peniazmi, ale zadarmo to nebude. Niečo za niečo. Zaplatia svojim súkromím. Ak to použijete, vždy dajte políčko pre vyjadrenie súhlasu so spracovaním osobných údajov, kde uvediete aj účel. Súhlas sa nedá vyjadriť implicitne, ako to mylne chápu niektoré e-shopy. Vložením e-mailovej adresy, potrebnej pre stiahnutie napr. e-booku sa súhlas nevyjadruje. Tým je porušené GDPR, čl. 6, ods. 1, písm. a). Osobné údaje možno spracúvať, ak dotknutá osoba vyjadrila súhlas. Súhlas musí byť jasne vyjadrený, dobrovoľný a musí byť dokladovateľný.

GDPR a monitoring (špehovanie) ľudí

26.03.2020

GDPR a monitoring ľudí Každá vládnuca strana má snahu monitorovať určitých ľudí, aby získané informácie mohla zneužiť vo svoj prospech. Udávanie, špehovanie, vydieranie fungujú už stáročia. Prečo by to malo byť dnes inak? V celom svete zúri pandémia COVID-19 koronavírus. Je dobré, keď sa vláda snaží znížiť jeho šírenie rôznymi opatreniami. Je pravda, že [...]

GDPR a home office

17.03.2020

Koronavírus COVID-19 a opatrenia Krízového štábu opatrenia spôsobili, že mnohé firmy poslali zamestnancov domov. Aby firma neskolabovala, manažment firiem sa rozhodli, že zamestnanci budú doma pracovať. Oficiálne sa tomu hovorí homeoffice, po slovensky práca doma. Samozrejme, mnohé firmy a ani inštitúcie na niečo také nikdy neboli pripravení. Teraz odrazu vhupli do [...]

GDPR a koronavírus

13.03.2020

Koronavírus ohrozuje zdravie ľudí na celom svete, koronavírus ohrozuje aj GDPR vo firme. Poviete si, čo je to za hlúposť? Nie je to hlúposť! Koronavírus spôsobuje celosvetovú katastrofu a vlády prijímajú opatrenia, aby obmedzili jeho šírenie po krajine. Opatrenia prezentujú cez masmédia, SMS alebo e-mailami s pokynmi. Kybernetickí zločinci to využívajú a tiež posielajú [...]

europarlament, európsky parlament, eú, vlajky

Atentát na Fica ešte viac zmobilizoval voličov pred voľbami do europarlamentu. Budeme v účasti opäť poslední v únii?

25.05.2024 06:05

Krajná pravica bude silnejšia. Ovládne Európsky parlament? (diskusia k eurovoľbám)

samozber, jahody, Kolíňany

Jahodové „šialenstvo“ vrcholí. Vlastnoručne si nazbierať sladkú pochúťku sa oplatí

25.05.2024 06:00

„Nájazdy“ ľudí na jahodové polia sú v ostatných dňoch bežným javom. Samozberom ušetria na cene, no pre mnohých je to aj zábava - zvlášť pre rodiny s deťmi.

Ukrajina, vojaci

VIDEO: Rusko klame. Mierové rokovania zničil Putin, nie Johnson, tvrdí Kuleba

25.05.2024 06:00

Ukrajinský minister zahraničných vecí Dmytro Kuleba: Tvrdenia, že na jar 2022 boli Kyjev a Moskva blízko k mierovej dohode, sú len súčasťou ruskej propagandy.

koláž, fotky, mReportér

Legendárny Pavol Hammel zahral svoje najväčšie hity. Atmosféru koncertu si môžete vychutnať aj vy

25.05.2024 05:00

Toto sú najlepšie videá týždňa, ktoré zachytili naši mReportéri.

Ľubomír Polčic

Vedieť znamená, byť o krok vpred.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 27
Celková čítanosť: 66258x
Priemerná čítanosť článkov: 2454x

Autor blogu

Kategórie